Wat doen we nu concreet in het DeepDive traject?

Het einddoel van dit traject, is dat verkopen voor jou niet langer gelijk staat aan ‘overtuigen’. Dat wil zeggen dat wanneer jij de deuren opent van je 1-op-1 traject, groepstraject, online cursus… dat er dan warme, potentiële klanten klaarstaan die niet meer overtuigd moeten worden van:

🤓 uw kennis,
💥 van de impact die jij kan maken,
💎 de waarde die jij kan leveren…

…want dat weten ze al.

Ze vertrouwen jou als expert al voor 100%. En nu dat de deuren van je aanbod open zijn, is de enige vraag die hen nog rest: is dit wat ik nu nodig heb? Zijn wij een match?

Wat maakt dat alles in die periode draait om de inhoud van je aanbod en het beantwoorden van de vragen die deze warme potentiële klanten nog hebben.

En dat maakt een wereld van verschil.

Want jij hoeft zo geen energie meer te verspillen aan mensen die eigenlijk zelfs nog niet weten of ze u wel nodig hebben. Je hoeft jezelf en je kennis niet te verdedigen, niet eindeloos duidelijk te maken waarom dat wat jij doet zo belangrijk is… dat is allemaal al gepasseerd.

Er staan effectief al mensen te wachten die klaar zijn om met u samen te werken. 🙌

Hoe doen we dat dan juist?

1️⃣ Eerst en vooral gaan we nog eens diep graven in uw positionering:

Wat is uw meerwaarde juist? Wat is de impact die jij wil maken? Van wie krijg jij energie? Wat is de revolutie die jij wil leiden? Met wie werk jij graag samen?

Want dit moet helder zijn om goede sales content te kunnen maken én om een goede en vooral duurzame business te kunnen leiden. Want ik kan u leren om goede sales content te schrijven, om een salesplan op te stellen, sales gesprekken te voeren…

maar als deze basis niet staat als een huis, ben jij binnen een jaar terug bij af. En daar word ik niet blij van. Dus hier starten we altijd mee.

2️⃣ Daarna gaan we kijken hoe jij, vertrekkende van die basis, goede strategische content kan schrijven.

Content die duidelijk maakt wat we doen, waar we voor staan, voor wie we dat doen…. Waarin jij jezelf onderscheidt, uw potentiële klant mee opwarmt én klaarmaakt voor een samenwerking. Want er zijn so-wie-so nog bepaalde transformaties die uw klant moet ondergaan vooraleer ze klaar zijn om met u samen te werken. Die tackelen we al in deze content.

Met die strategische content warmen we uw potentiële klanten op.

3️⃣ Daarna is het tijd voor de sales content:

🚪 Wat ga je delen wanneer uw deuren open zijn?
🖋️ Hoe schrijf je een goede salespagina?
🧐 Welke vragen moet je zeker beantwoorden?
💁‍♀️ Hoe zorg je ervoor dat warme potentiële klanten je aanspreken? Of hoe start je zelf gesprekken?

Wat ons naadloos brengt naar puntje 4️⃣, sales gesprekken:

💬 Welke vragen stel je best in die gesprekken?
😖 Hoe kan je ervoor zorgen dat je niet pushy overkomt, maar de klant daar net voorop stelt?
🥰 Dat je uzelf niet moet ‘verloochenen’ maar ook in een sales gesprek 100% jezelf kan zijn?

5️⃣ Om daarna alles in een duidelijk sales jaarplan te gieten.

Zodat jij jezelf niet voorbij loopt, maar ook zodat je een helder beeld hebt van hoe uw jaar eruit gaat zien.

💰 Wat is de jaaromzet die je wil halen?
💸 Wat wilt dat zeggen in uw verkopen?
🎯 Wat zou uw minimum doel dan moeten zijn bij elke verkoop wave?

En dan kijken we ook naar uw cijfers: heb jij het nodige bereik om dat te kunnen behalen? Hoeveel gesprekken, of e-mail subscribers of volgers of wat dan ook heb jij nodig om dat te kunnen behalen? Wat kan je doen om dat een boost te geven….

Dat zijn de belangrijkste pijlers waar we samen op werken.

Hoe we daarop werken?

💻 via een online leerplatform met video’s (1 jaar toegang)
📓 digitaal werkboek
👩‍🏫 maandelijkse ‘klassikale’ online lessen (aka Sales Strategie Werksessies)
👩‍💻 2-wekelijkse accountability calls in kleine Mastermind groepjes van max. 5 ondernemers
📱 5/7 WhatsApp ondersteuning in je Mastermind groep
🔍 8 maanden feedback op al je content (lees: social media posts, e-mails, sales pagina’s, webinars, maar ook opnames van sales gesprekken)

Met de sales en content skills uit dit traject kan je de rest van je ondernemers carrière aan de slag. Want wat ik jou hier leer, is tijdloos. Is op eender welk communicatie kanaal, aanbod, moment of level in jouw ondernemersreis toe te passen en te herhalen.

En dat is, zo kort mogelijk samengevat, wat jij in grote lijnen kan verwachten in het DeepDive traject. In deze blogpost vertel ik voor wie ik dit traject heb gemaakt (en voor wie niet). Tot de volgende!

share: