Kick-AssSales Calls
Voor dienstverleners die volledig zichzelf willen blijven tijdens het verkopen.Leer hoe je jouw salesproces van A tot Z persoonlijk maakt, hoe je in een verkennend gesprek je meerwaarde duidelijk maakt, bepaalt of het een match is én hoe jij je ideale klanten vlotter kan binnenhalen zonder pushen.
Online cursus van € 579,74 excl. btw.Studio Sociaal stopt ermee vanaf 2 maart. Dit is de enige manier om nog met mijn visie aan jouw sales te werken.
Na deze cursus
Weet jij:💥 welke vragen jij kan stellen om helder te bepalen of het een match is zodat je enkel met ideale klanten samenwerkt 💥 hoe jij elke ‘pitch’ persoonlijk maakt zodat jouw aanbod aanvoelt als hét antwoord 💥 hoe jij met vertrouwen je prijs kan communiceren 💥 hoe je kan opvolgen na elk gesprek zonder de stalker uit te hangen 💥 hoe jij de nood van de klant kan koppelen aan je aanbod 💥 hoe je ervoor kan zorgen dat het glashelder is wat jouw aanbod inhoudt én wat jouw specifieke meerwaarde is
De frustraties waar jij nu op botst:
😖 Ondanks een match kiezen ideale klanten toch voor concurrenten die - in jouw ogen - minder waarde leveren én soms ook duurder zijn.😖 Gesprekken voelen nu goed, maar het draait toch regelmatig uit op een nee.😖 Je hebt geen idee hoe je de meerwaarde van je aanbod duidelijk kan maken.😖 Gratis advies wordt nog te vaak rondgestrooid in zo goed als elk kennismakingsgesprek.😖 Potentiële klanten negeren je regelmatig na het gesprek.😖 Veel gesprekken voelen als trekken en sleuren waardoor jij een slecht gevoel hebt na afloop.😖 Jij bent enthousiast in het gesprek, maar krijgt dat niet overgedragen op je potentiële klant.
Heb je 3 keer of meer ‘ja’ moeten knikken? Dan is deze pagina iets voor u. Is dat niet het geval? Bol het dan gerust af. You’re good.
Ja, laat maar komen!
Hoe jij nu onderneemt:
🙌 Je bent enthousiast over je aanbod en in je enthousiasme vergeet je de klant mee te nemen in je verhaal. 🙌 Je bent van nature iemand die zichzelf niet graag in de spotlights zet. Je bent heel toegewijd aan je klanten en je bent ongelofelijk goed in job. Maar vanaf de aandacht naar jou gaat, blokkeer je. 🙌 Je hebt niet geleerd hoe je het onderscheid kan maken tussen wat relevant is voor de klant en wat niet. Laat staan hoe je dat persoonlijk kan ‘pitchen’. 🙌 Je onderneemt vanuit een passie om mensen te helpen. Die drang is zo groot dat je in een verkennend gesprek al tips geeft en direct luidop mee nadenkt wat ze kunnen doen om hun doel te bereiken. 🙌 Je hebt het gevoel dat je snel iemands tijd verspilt. Gesprekken rond je liefst zo snel mogelijk af. Daarna opvolgen voelt standaard aan als pushen of lastigvallen. Hier van ‘t zelfde: 3 keer of meer ‘ja’? En past € 579,74 excl. btw binnen uw budget? Blijf dan gerust verder lezen. En anders is het helemaal oké om uw digitale reis ergens anders verder te zetten.
Het goede nieuws is: verkopen kan ook aanvoelen als een dienst op zich
Ik verklaar mij nader: het grote probleem nu is dat je in het verkopen de focus teveel op de verkoop legt. Op wat jij doet en wat jij kan betekenen. Maar het draait niet om jou. ❌ Heel het gesprek zou moeten focussen op je klant.👉 Op wat je klant wil bereiken.👉 Waar zij tegenaan lopen.👉 Wat zij nodig hebben om van punt A naar punt B te geraken.👉 En of jij al dan niet de juiste persoon bent (of wil zijn) om hen hierbij te helpen.
Geen tips of advies geven.Puur de ‘Sherlock Holmes’ uithangen.
Dat was mijn grootste fout in het eerste jaar als ondernemer: in elk gesprek de persoon al plat bombarderen met tips en advies. Maar daar heeft die persoon geen hol aan. Want de reden dat zij een gesprek inplannen, is omdat ze het alleen niet gedaan krijgen. Ze hebben uw ondersteuning nodig om verder te geraken. Uw expertise zit niet in hun genius zone.
Tips geven heeft dus geen nut. Het internet staat vol met tips. Als ze daarmee alleen geholpen zijn, waren ze al lang tot bij hun doel geraakt.
Het succes van uw kennismakingsgesprekken of ontmoetingen op netwerkevents, zit ‘em in het stellen van de juiste vragen. In oprecht geïnteresseerd zijn in de persoon die voor u zit of staat. Ontdekken waar zij naartoe willen, waar zij mee struggelen en of jij voor verandering kan zorgen.Geen match? Geen probleem. Het gesprek op zich voelt zo fijn en zorg voor zoveel verheldering, dat zij met alle plezier jou aanbevelen aan anderen. Dat is de kunst van verkopen zonder pushen.
Welkom in de "Kick-Ass Sales Calls" cursus! 🤩
De online cursus die jouw mindset rond verkopen volledig verandert én van elk gesprek een fijne ontmoeting maakt. Maar ook gericht is op conversie hé. Geen vage shit hier. Wél duidelijke richtlijnen en actiepunten.
Wat zit er in de training?
Je gaat gericht veranderingen kunnen aanbrengen in je sales gesprekken waardoor je conversie gaat verhogen. Door je eigen valkuilen te kennen en hoe je dit kan aanpakken, stap je met meer vertrouwen in een gesprek én uit het gesprek omdat je niet langer het gevoel hebt dat jij jezelf saboteert of tekortschiet.
Door je mindset op verkopen te veranderen, haal je de lading eraf. Zie je het niet meer als ‘stoefen’ of ‘pushen’ maar als een aangenaam gesprek. Je gaat niet langer het gevoel hebben dat jij jezelf opdringt wanneer je jezelf verkoopt. Je voelt jezelf geen imposter meer. Je weet dat elk gesprek een win-win situatie is en volledig draait om de klant.
Je gaat erin slagen om je meerwaarde aan de huidige situatie van de potentiële klant te koppelen. Waardoor die de nood ook echt gaat voelen, zich gehoord gaat voelen en het nodige vertrouwen in de samenwerking krijgt. Elk gesprek gaat een ongelofelijk voldaan gevoel geven omdat jij erin bent geslaagd om de persoon écht te horen en te zien, om helderheid te brengen in hun situatie en de volgende stap die zij nodig hebben.
Dit biedt een houvast in het leiden van sales gesprekken. Je gaat weten wat je wanneer kan vragen, hoe je de brug bouwt naar je aanbod, met vertrouwen je prijs deelt én duidelijk communiceert over de volgende stappen. Je staat hierdoor sterk in je schoenen. Je weet dat je niet uit je lood geslagen kan worden omdat je begrijpt hoe een sales gesprek is opgebouwd en wat je allemaal kan doen om geen vragen of twijfels onbeantwoord te laten.
Een persoonlijke pitch zorgt ervoor dat je potentiële klant heel helder jouw meerwaarde gaat zien én jou als (enige) antwoord op hun persoonlijke situatie. Door altijd persoonlijk te pitchen ga jij zelf de veelzijdigheid én kwaliteit van je expertise voelen. Je weet wat je waard bent en geeft dit niet langer weg via gratis advies waar niets mee gedaan wordt.
Door persoonlijk op te volgen verdwijn je niet op de achtergrond, kom je professioneel over én zorg je ervoor dat je potentiële klant blijft herinnerd worden aan die persoonlijke match. Je hebt niet langer het gevoel dat je opportuniteiten of sales laat liggen. Je leert hoe jij je offerte persoonlijk kan maken, hoe je omgaat met mensen die niet reageren of wat te doen als het toch een 'nee' wordt.
Zorg ervoor dat toevallige ontmoetingen een goed beeld krijgen van wat jij doet en voor hen kan betekenen. Hierdoor heb jij meer zelfvertrouwen omdat je echt weet waar je over spreekt en dit met trots mag vertellen op een manier die totaal niet pusherig voelt.
Je krijgt tips over hoe jij de brug kan maken tussen het delen van waardevolle content en het promoten van je aanbod. Zodat je de warme leads uit je online kanalen niet laat liggen. Praten over je aanbod aan een grote groep mensen (vb. tijdens een webinar, workshop...) kan heel pusherig voelen. Hier zorgen we ervoor dat je dit met vertrouwen op je eigen persoonlijke manier kan doen. Zonder toeters en bellen of uitzonderlijke acties. Jij hebt aan jezelf en je aanbod genoeg.
Wat klantenschrijven
Dankzij het sales draaiboek had ik een houvast om vlot door m'n sales call te gaan. De eerste keer dat ik het gebruikte, was al meteen raak: een volle ja van m'n klant voor mijn 1-op-1 traject! Ik was altijd wat bang om te verkopen, want wilde niet zo'n pusher zijn die het gevoel heeft iemand iets aan te smeren. Maar dat heb je met de aanpak van Marijke helemaal niet!
Geertrui Nees - Team Jeanne
Je gaat op een hele empathische manier het gesprek aan, helemaal vanuit de instelling dat je de ander ook echt graag wil helpen. Geen vies verkoopspraatje dus, maar echt vanuit connectie overgaan naar een samenwerking waardoor je er beiden een goed gevoel aan over houdt!
Geertrui Nees - Team Jeanne
Wat klantenschrijven
Het sales draaiboek is echt super handig! Ik had de ruimte voor aanpassingen, zodat de aanpak toch bij mij en mijn business past. Ook al wist ik min of meer wel hoe ik een sales call moest voeren, toch was het draaiboek de perfecte houvast.
Lien Loos - Ondernemerscoach
Ik heb momenteel 3 calls gevoerd aan de hand van deze manier van werken, waarvan 2 calls resulteerden in een directe ja! 🥳 Een mooie conversie. Ik kan het andere dienstverleners alleen maar aanbevelen. Het is super waardevol!
Lien Loos - Ondernemerscoach
Wat klantenschrijven
Voor ik met Marijke samenwerkte was ik super zenuwachtig als ik een sales gesprek moest voeren. Ik had het gevoel dat ik moest overtuigen en was mezelf niet tijdens zo'n gesprekken. Ik was veel te zenuwachtig. Dankzij de methode die ik van Marijke geleerd heb, heb ik een manier van verkopen gevonden die veel meer bij mij past.
Karroo Brion - Studio Karroo
Vandaag ben ik niet meer zenuwachtig voor sales gesprekken, maar kijk ik er zelfs naar uit. Ik zie ze als een opportuniteit om iemand nieuw te leren kennen en om te zien of het een match is. Maar dat moet geen match zijn. Die druk is eraf waardoor het veel fijnere gesprekken zijn die ook beter converteren.
Karroo Brion - Studio Karroo
Wat klantenschrijven
Ik voel mij meer ontspannen als ik in een gesprek stap, zie het totaal niet meer als verkopen en ik heb er meer vertrouwen in. Ik kan het gesprek gewoon laten gaan, luisteren en inpikken op wat er gezegd wordt. Het is fijn om te merken dat wanneer je mensen gewoon laat vertellen, ik nu zelf kan inschatten wat er uit mijn aanbod bij hen past.
Natalie Bruninx - Accountability partner en Virtueel Assistent
Nu kan ik vertrekken vanuit hun probleem en zien of/wat er uit mijn aanbod daarbij past. Terwijl ik vroeger vertrok vanuit mijn aanbod en meer het gevoel had van 'ik moet dat hier gaan verkopen want ik moet een klant hebben'.
Natalie Bruninx - Accountability partner en Virtueel Assistent
Wat klantenschrijven
Ik heb geleerd hoe ik in een kennismakingsgesprek al aanwezig kan zijn als expert, maar dat ook op een juiste manier kan begrenzen. Waardoor potentiële klanten nieuwsgierig worden naar meer. Wat voor mij heel belangrijk was in die evolutie, was het besef dat als diëtiste en zorgverlener het belangrijk is om die gesprekken te doen. Omdat je dan mensen voor je krijgt die ook effectief met jou in zee willen gaan.
Celine Vereeck - Intuïtief eten diëtiste
Als cliënt kom je ook graag bij een zorgverlener terecht waar je een klik mee hebt of een therapeutische band mee op kan bouwen. Doordat ik nu meer/altijd inzet op deze kennismakingsgesprekken, heb ik meer het gevoel dat ik cliënten heb die bij mij passen.
Celine Vereeck - Intuïtief eten diëtiste
Kort samengevat + wat moet dat kosten?
In deze cursus leer jij als dienstverlener:✅ je meerwaarde duidelijk onder woorden brengen zonder gratis advies te geven✅ welke vragen je kan stellen om je ideale klanten eruit te filteren én het belang van jouw expertise duidelijk te maken✅ met vertrouwen je aanbod helder pitchen, je prijs delen én opvolgen na je gesprek Hoe doen we dit?💻 10 modules, 60 minuten aan video's met praktische tips, templates én handvaten👀 1 jaar toegang tot al het materiaal💬 5 x live Q&A calls (data staan in de FAQ)📧 mogelijkheid om al je vragen gebundeld aan mij te bezorgen via mail tot eind juni 2024 ⏰ Studio Sociaal stopt ermee. Dit is de enige mogelijkheid om nog met mijn visie aan jouw sales te werken. De deuren sluiten vanaf 2 maart.
€ 579,74*
excl. btw
Na check-out krijg je onmiddellijk toegang tot de cursus via een online platform.*Betalen in termijnen is mogelijk.
Na mijn jarenlange ervaring als social media expert en marketing campagne manager bij Telenet, heb ik Studio Sociaal opgericht. In eerste instantie om ondernemers te helpen bij het opstellen van een persoonlijke social media strategie waarin hun passie en unieke uitstraling primeert. Al snel werd het duidelijk dat ik ‘social media’ alleen te beperkend vond. Mijn strategieën mochten nog zo goed zijn, als de communicatie van de klant op de website of in e-mails niet matcht, gaat al mijn werk verloren. Met mijn ervaring van het leiden van marketing campagnes en mijn opleiding als digitale marketing strateeg, ben ik mijn aanbod beginnen uitbreiden. Je passie en unieke uitstraling overbrengen op je klanten stopt echter niet bij je eigen (digitale) communicatie kanalen. Ook face to face moet je dat weten over te brengen. Daar zat mijn grootste struikelblok. Mijn negatieve ervaringen met presenteren en de aangeboren last van stotteren had daar al op vroege leeftijd een stokje voor gestoken. Zowel 1 op 1 als in groep blokkeerde ik volledig als het over het duidelijk maken van mijn eigen expertise ging. Een verdieping in sales psychologie en vooral heeeeel veel oefenen en bijsturen heeft daar een gigantische verandering in teweeggebracht. Nu doe ik niets liever dan verkopen via een face to face gesprek. De conversie van mijn gesprekken ligt dan ook hoog. 8 op de 10 gesprekken eindigt in een samenwerking. Dankzij die ervaring én de ervaringen van meer dan 50 klanten heb ik mijn manier van verkopen via gesprekken geperfectioneerd. Van alle trajecten die ik al ontwikkeld heb, ben ik het meest trots op deze. Net omdat ik zelf zo-veel moeite en angst ervaarde rond face to face verkopen. Zelfs al heb je geen angst, maar merk je wel dat je gesprekken niet opleveren, is deze cursus exact wat jij nodig hebt. En dat is geen verkooppraatje. Daar geloof ik niet in. :D Verkopen vertrekt al-tijd vanuit zelfwaarde voor mij. En een oprechte interesse en wil om je klanten verder te helpen. Dat leer je allemaal in deze cursus. Enjoy!
Getriggerd, maar je mist nog iets? Hier meer over mijn aanpak:
Ja, die visie op verkopen wil ik leren!
Zelf een gesprek nodig om af te stemmen of dit is wat jij nodig hebt? Dat kan je hier inplannen.
Vragen die dienstverleners zoals jij stellen voor ze hun kennismakingsgesprekken een zotte upgrade geven 💥
Deze training focust zich op het optimaliseren van je sales calls of kennismakingsgesprekken. Als jij voor bepaalde zaken in je aanbod regelmatig dergelijke gesprekken op je planning hebt staan (zoals met B2B partners bijvoorbeeld), ga je hier zeker en vast veel uit bijleren.
Eerst en vooral: zalig dat jouw sales calls het al zo goed doen! 🥳 En om een antwoord te geven op jouw vraag: ja! Je gaat 100% zeker iets hebben aan deze training. De focus ligt hier op het optimaliseren van je sales call proces én het aanpakken van je mindset rond verkopen.We zorgen er samen voor dat:✅ Zowel jij als je potentiële klant de call altijd met een goed gevoel afsluiten.✅ Je in 80% van de gevallen een directe "ja" krijgt tijdens je calls.✅ De call hoe dan ook super waardevol is voor je potentiële klant waardoor het vertrouwen in jou aanzienlijk stijgt. Wat jou een (toekomstige) klant oplevert én een ambassadeur die jou zal aanraden bij anderen.✅ Jij extra zelfzeker wordt over je aanbod, je prijzen en jij als coach of expert. Je weet wat je waard bent, wat jij kan bieden aan je klanten en gaat enkel voor ideale klanten waarmee jij de match voelt.
Voor dienstverleners die diensten, 1-op-1 trajecten, groepstrajecten, (online) programma's of cursussen verkopen. Met focus op ondernemers die met hun kennis ideale klanten willen helpen bij het bereiken van hun doelen. Dit kunnen coaches, experten, VA's, diëtistes, copywriters, designers, developers, weddingplanners .... zijn. Deze training is geschikt voor zowel het verkopen van een aanbod met prijzen rond de 500 euro als een aanbod met prijzen rond de 10 à 15.000 euro. Conclusie: de prijs van deze training is een no brainer en heb jij onmiddellijk terugverdiend. 😁
Dit is een 'do it yourself' cursus met heel praktische handvaten, maar er worden ook 5 Q&A calls voorzien om al je vragen te stellen. De data hiervoor zijn:15/03 11u - 12u,26/03 15u - 16u,11/04 15u - 16u,23/04 11u - 12u,8/05 15u - 16uVooraf kan jij je vragen insturen en alle replays worden achteraf ook op het platform gezet. Als je na het volledig doorlopen van de cursus nog specifieke vragen hebt, kan je mij altijd bereiken via marijke@studiosociaal.beDe feedback wordt beperkt tot één mail waarin jij al jouw vragen bundelt. Het herbekijken van een kennismakingsgesprek zit hier niet in inbegrepen. Je kan je vragen insturen t.e.m. 30 juni 2024.Als je graag in de diepte gaat en één op één jouw vragen wil overlopen, is het mogelijk om een 'rent my brain' call van 1 uur aan te vragen aan € 197 excl. btw.
Absoluut! Meer zelfs: jij kan heel het "trial en error" stuk dat ik heb moeten doorlopen overslaan. 🥳 Wat een gigantische meerwaarde is want om eerlijk te zijn: die trial en error fase gaf een serieuze deuk in mijn zelfvertrouwen. En dat is nooit fijn. Het kan er zelfs voor zorgen dat je de handdoek in de ring gooit. Deze training gaat ervoor zorgen dat jij je kennismakingsgesprekken direct professioneel aanpakt én misschien wel het belangrijkste: het gaat je helpen om verkopen niet als iets vies te zien. Om het net te zien als mensen verder helpen en te verbinden met je potentiële klanten. Dat alleen al is onbetaalbaar. Of niet: want ik vraag er nu maar 579,74 euro (excl. btw) voor. 😜
Ik begrijp dat een gelimiteerde tijd aan toegang je kan afschrikken. Want wat als je dan nog niet alles bekeken hebt? Ik kan je al vertellen dat mijn ervaring iets anders verteld. In het verleden heb ik gemerkt dat wanneer ik een cursus of traject levenslang aanbied, er een aanzienlijk deel van de deelnemers niet onmiddellijk of zelfs nooit met het lesmateriaal aan de slag gaat. En van uitstel, komt afstel. Om jou dus te motiveren om écht met de training aan de slag te gaan, heb ik er nu een beperkte limiet aan toegevoegd. Maar geen zorgen: al het materiaal wordt ter beschikking gesteld. Wat maakt dat als jij de training volledig doorloopt binnen het jaar, je van al het materiaal je eigen kopie hebt en hier levenslang mee aan de slag kan. Zo kan jij dit stappenplan er telkens opnieuw bijnemen bij je kennismakingsgesprekken.
Ja! Zodra jij je betaling hebt overgemaakt, krijg jij toegang tot al het lesmateriaal. Alles wordt ter beschikking gesteld. Dus als jij binnen het jaar de volledige training doorloopt, heb je een eigen kopie van alle leerstof dat je nog jarenlang als handleiding kan gebruiken voor jouw sales calls.
Het woord 'sales calls' heeft vaak een negatieve bijklank, maar iedereen die regelmatig over haar aanbod praat en merkt dat dit nog niet optimaal verloopt, heeft deze cursus nodig.Ongeacht wat je doet of wat je aanbiedt, is mijn antwoord dus: ja.Wat je in deze training leert, is van toepassing op alle ontmoetingen waarin jij je aanbod toelicht. Kennismakingsgesprekken, toevallige ontmoetingen op bijvoorbeeld netwerk events, gesprekken via privé berichten...En waarom is het hoe dan ook slim om meer op het houden van kennismakingsgesprekken in te zetten?Meer dan 95% van je potentiële klanten is stilletjes aan het vergelijken. Zij bekijken je content, maar ook die van je concurrenten. Hoewel ze vragen of twijfels hebben, stellen ze die niet pro-actief. Ze zoeken het zelf uit. En we kunnen nog zo goed mogelijk ons aanbod proberen uit te leggen, er zullen altijd mensen zijn die het gevoel hebben dat ze geen antwoord krijgen op hun specifieke vragen.Als je hen dan niet de mogelijkheid geeft om die vragen te stellen, mis je gigantisch veel sales.Of ook: haal je er niet alles uit. Eén van de deelnemers van deze training is na deelname gestart met het aanbieden van sales calls. Nu verkoopt ze aan zo goed als élke klant een uitgebreid pakket. Voordien konden klanten via de website direct aankopen en kozen ze telkens voor het basispakket. Wat wil zeggen dat ze dankzij een gesprek van 45 minuten nu gemiddeld 200 euro meer per klant verdiend.Nog een reden om sales calls in je proces te implementeren: je hebt controle over wie er klant wordt. Het is heel tof voor uw ego als er veel klanten op je aanbod intekenen, maar niet zo tof als daar ook minder fijne klanten tussenzitten. Klanten die andere verwachtingen hadden en geen resultaten behalen, klanten die niet matchen met jouw persoonlijkheid waardoor jij geen fijn gevoel aan de samenwerking overhoudt... Het is jouw goed recht om te kiezen wie er klant mag worden en wie niet. Sales calls zijn daar de ideale tool voor.Ik zeg het u: sales calls zijn de shit. 😆