Je wil heel graag een (nieuw) 1-op-1 traject of groepstraject (her)lanceren. Het idee geeft je al massa’s energie 🤩, maar dan…. die lancering.

Hoe pak je dat in godsnaam aan? Waar begin je? Hoe zorg je ervoor dat je voorbereid bent? 🥴

Dat ga ik jou hier vertellen. 😉

Voor mij start het voorbereiden van een lancering al-tijd met een validatie van je ideale klant. Want je idee zit goed. Het kan zijn dat je hier en daar nog iets moet finetunen, maar ik ben er vrij tot zeer zeker van dat wat er nu in jouw hoofd of al in je aanbod zit, exact is wat je ideale klant nodig heeft én verder gaat helpen. 🙌

Als een lancering misgaat, ligt dat dus meestal ook niet aan je aanbod. Aan wat dan wel?

Aan je communicatie.

Je slaagt er niet in om te benoemen:
👉 in welke situatie je klanten nu zitten,
👉hoe ze zich voelen
👉en wat de transformatie gaat zijn dankzij jouw aanbod.

En dat is waarvoor we dat marktonderzoek nodig hebben. 🔍 Om van jouw ideale klanten zelf te horen wat ze beu zijn. Wat ze kei graag willen bereiken, maar hen keer op keer tegenhoudt. Hoe ze zich daarbij voelen, in welke concrete situaties dat gevoel zich voordoet en hoe hun leven er zou uitzien als ze dat resultaat wél bereiken.

Hoe specifieker de voorbeelden die jij uit dat marktonderzoek haalt, hoe beter.

Zodat jij:
✅ de bevestiging krijgt dat je aanbod hen hierbij verder helpt
✅ hun eigen woorden kan gebruiken in jouw sales communicatie
✅ ervoor zorgt dat potentiële klanten zich gehoord en aangesproken voelen door jouw aanbod

In een volgende stap ga je uit alles wat je hebt verzameld via dat marktonderzoek max. 4 vraagstukken halen waar jij content over gaat maken in jouw pre-launch fase.📝 Dat is de fase voor de deuren van uw aanbod openen. Reken daar 4 à 6 weken voor uit.

Dat wil dus zeggen dat jij niet eindeloos veel tips uit je mouw gaat schudden. Nee. 🙅‍♀️Je gaat 4 invalshoeken bepalen en al uw content daarrond creëren. Zo is het duidelijk voor jouw ideale klant waar jij hen bij kan helpen en schiet je niet alle kanten uit wat voor verwarring kan zorgen, maar jou ook kan verlammen omdat je op den duur niet meer weet waar je het in godsnaam over moet hebben.

Daarna ga je bekijken hoe jij je creatieproces kan delen. 🎨Wat is het dat je allemaal nog in orde moet brengen voor je coachingstraject? Moet je nog video’s opnemen? Mensen contacteren? Een werkboek maken?

Eender wat je nog moet doen, ga je delen via je stories of een ander favoriet social media kanaal.

Waarom? Omdat dit laat zien
🙌 hoe toegewijd jij bent
🙌 hoe hard jij gelooft dat dit is wat ze nodig hebben
🙌 en er tegelijk alles aan doet om dat zo waardevol mogelijk te maken.

Je zorgt er zo voor dat je ideale klant tegen de lancering mee staat te springen en blij is dat ze eindelijk hun plaats kunnen reserveren. 🤩

En wat schiet er dan nog over? De content die jij tijdens uw lancering gaat delen wanneer de deuren open zijn.

De grootste fout die ik klanten in deze fase zie maken, is mensen blijven overladen met tips. ❌❌❌ Blijven smijten met oplossingen op allerhande problemen of vragen. Klinkt niet slecht want zo maken we toch duidelijk dat we echt wel veel weten en een expert zijn?

Nee. Dat is niet wat je in deze fase moet doen. Het duidelijk maken van uw expertise hebben we in uw pre-launch fase gedaan.

Tijdens je lancering willen we mensen juist helpen om een keuze te maken. We willen duidelijk maken waarom je aanbod al dan niet exact is wat dat zij zoeken.

Ik zeg “al dan niet” want als mensen a.d.h.v. je posts, mails of stories ontdekken dat het niks voor hen is, zijn we ook kei content. Want we willen dat mensen de juiste keuze maken. Zodat jij alleen maar eindigt met klanten of deelnemers die alles in huis hebben om samen met u zotte stappen te zetten. 💥

Hoe doen we dat dan juist, vooral verduidelijkende content delen? 🧐

👉 Door te vertrekken vanuit je salespagina en dat te gebruiken als inspiratie voor je posts, stories en mails. Dat kunnen FAQ’s zijn, social proof, weerleggen van bezwaren, posts die duidelijk maken voor wie het wél is en voor wie niet…

En dat zijn de grote lijnen waarmee jij jouw lancering gaat voorbereiden.

Wil jij een duidelijk stappenplan én persoonlijke begeleiding in het opstellen van jouw eigen lanceer- en salesstrategie?

➡️ Schrijf je dan nu in op de wachtlijst van mijn DeepDive traject.

In dit 6 maanden programma begeleid ik coaches en experten met een +1k aanbod in het vinden van een eigen lanceerstrategie. Een strategie die goed voelt, niet pusherig is én er zelfs voor zorgt dat jij verkopen plezant gaat vinden.

Het doel: met een beperkt aantal lanceringen jouw trajecten voor de rest van het jaar vullen. Zodat jij in no time je omzetdoel haalt en de rest van je tijd volledig op je passie kan focussen.

share: