Wat vinden mijn klanten van...

DeepDive traject - Verbindend Verkopen

Wat klanten zeggen

over mijn begeleiding

over de Mastermind calls

over hun resultaten

Ja, ik wil een vrijblijvend gesprek!

Wat huidige deelnemers van de DeepDive vinden

Ja, ik wil een vrijblijvend gesprek!

Wil je alle informatie nog eens doornemen? Dat kan hier.

Het traject helpt je zelfs om een 'Tomorrowland belevenis' van je verkopen te maken

Elke Van den Ende heeft aan de hand van de DeepDive een lanceringsplan uitgewerkt voor een online cursus die ze samen met Kaat en Leentje heeft uitgewerkt. Ze hebben deze cursus in de eerste verkoopronde aan 160 fotografen verkocht. 🤯

De eerste minuut dat de deuren open waren, vlogen de 20 early birds zelfs al de deur uit. Terwijl hun initiële doel van 30 deelnemers al een maximum leek. In deze podcast vertelt elke hoe ze de DeepDive hierbij gebruikt heeft.

Elke geeft enorm interessante informatie over haar kijk op verkopen en ‘expert zijn’. Wil je enkel haar ervaring m.b.t. de DeepDive beluisteren? Spoel dan door naar 36:50.

Ja, dat wil ik ook!

Quotes uit de aflevering:

“De DeepDive gaf een ongelofelijke houvast in het voorbereiden van de lancering. Het gaf een duidelijk plan van wat we wanneer gingen laten zien. Wat de belangrijkste vragen waren die we moesten beantwoorden… “ “Je surft tijdens het verkopen vaak mee op de energie van mensen en als er dan weinig vraag komt, is het heel gemakkelijk om te denken dat er niemand is geïnteresseerd. En er gewoon over te zwijgen. Maar door op voorhand een plan te hebben, deed de respons er bijna niet toe. We bleven gewoon delen en vertellen en dat heeft duidelijk heel hard gewerkt. Er waren mensen aan het lachen van “dat heeft hier echt een Tomorrowland-effect” en ze waren aan het vertellen dat ze ontzettende fomo kregen. Ze hadden het gevoel dat de cursus heel hard de moeite waard ging zijn.” “Zonder de DeepDive zouden we dit veel minder gestructureerd hebben aangepakt, minder voorbereid, minder doelgericht, minder vanuit de noden van de fotografen die we wilden bereiken. Dan zou het veel wispelturiger zijn geweest. Terwijl nu alles niet vooraf klaar lag, maar het lag wel vast op welke momenten we iets gingen delen en richtlijnen van wat we konden delen. Dat was nodig. Want het is echt een grote cursus met een groot doelpubliek. Zonder zou het chaos geweest zijn.”
“Wat ik uit de DeepDive heb meegenomen is dat je zeer effectief, efficiënt en doelgericht kan verkopen zonder dat het goedkoop of onoprecht aanvoelt. Dat het echt vertrekt vanuit ‘kan ik u hiermee helpen’ en daarover in gesprek gaan. Want er zijn ook mensen die soms een zetje nodig hebben. Dat gaat niet over overtuigen van iets dat ze niet nodig hebben, maar wel meer over ‘nog niet durven’ of vragen hebben of dat ze zichzelf nog laten tegenhouden door gedachten als ‘ik ben hier nog te amateuristisch voor’, ‘ik verdien dit niet’, ‘ik durf nog niet investeren’… En daar dan oprechte conversaties over voeren. (…) Die gesprekken durven aangaan. Vragen durven stellen. En soms ook durven uitkomen bij “oké, dit is niet voor jou”. Ik ga niet pushen als ze aangeven dat ze er geen ruimte voor hebben. Misschien dat we dan in de toekomst elkaar nog horen."(...)“Vanuit veel integriteit en de oprechte wil om mensen te helpen, vanuit je expertise in conversatie gaan bij mensen. Dat is meer hoe ik verkopen nu zien. En dat heeft gigantisch goed gewerkt. En het is fijn om dat te ervaren. Dat je er ook een mega succes uit kunt halen zonder dat je uw waarden en principes achter u moet laten.”
“Ik begon te voelen dat ik met nieuwe dingen bezig was die minder evident zijn en waarvan mensen minder overtuigd zijn dat ze dat nodig hebben. Of dat ze er absoluut bij willen zijn. En waardoor er meer van mijn kant moest komen. Om uit te leggen wat het juist was en hoe het in elkaar zat. Daarmee dat lanceren en verkopen meer op mijn radar kwam. En niet gewoon doen wat voor mij klopt of wat ik leuk vind. En er meer over nadenken.Waar ik geen fan van ben, is een heel Amerikaanse, plat commerciële aanpak. Dat spreekt mij niet aan als persoon. Dat is niet hoe ik naar buiten wil komen en niet hoe mijn klanten willen aangesproken worden. Ik vond het dan heel fijn dat de DeepDive heel concreet is, veel handvaten geeft, maar het vertrekt ook vanuit integriteit en oprechtheid. En dat komt er eerst: 'zo kan je mensen verder helpen' en niet 'zo kan je er veel geld aan verdienen'.”
“De DeepDive is geen keurslijf. Het is meer een leidraad die je zelf nog invulling kan geven. Waar je veel creativiteit en persoonlijkheid in kan steken. Het is geen vaste methode die u ligt of niet ligt. Het is meer een structuur die je aanbiedt. En inzichten. Waardoor je er zelf nog heel veel kanten mee op kunt. Ik hoor rondom mij veel van “wat moet ik doen” en dat zijn dan reels, dansen en naar dingen wijzen. Dat is het niet voor mij. (…)Ik denk dat veel mensen zich daar in gevangen voelen. Dat ze met hun aanbod meer naar buiten willen komen, maar dat niet willen doen. (…)Je kan proberen om uit je comfortzone te komen en dingen uitproberen, maar als je het gevoel hebt dat het totaal niet voor jou is, gaan mensen dat ook voelen en er ongemakkelijk van worden. Dat is fijn in de DeepDive. Je zegt niet ‘dit is de methode die het beste werkt’. Het gaat meer over het contact met mensen, hoe je in gesprek gaat, hoe je de juiste onderwerpen vindt om over te praten.”
“Iedereen die zijn eigen manier wil vinden om op een duurzame manier te communiceren over haar aanbod. En daar goed over wil nadenken, heel doelgericht. En die deze houvast kunnen gebruiken. Er zijn mensen waarbij het heel intuïtief loopt. Ik heb dat ook lang zo gedaan, maar ik denk dat het nooit kwaad kan om deze kennis achter de hand te hebben. Want er gaat altijd voor iedereen een moment komen waarop het moeilijker wordt of dat het minder loopt. En voor mij is dit een heel nuttige investering geweest. Ik heb dat er minstens tientallen keren uitgehaald. Ik voelde toen zelfs geen onmiddellijke nood en toch heeft het mij heel hard verder geholpen. Maar als die nood er dus maar ergens is, zou ik niet te hard aarzelen en het gewoon doen.”

Beluister hier de ervaring van Lien Loos.

Lien Loos is business coach. Zij heeft de DeepDive gebruikt om haar business te lanceren. Voor ze in het traject stapte, had ze al het idee om als business coach te starten, maar moest ze nog van 0 beginnen.​Ze wilde het traject gebruiken om de lancering van haar business voor te bereiden om zo vanaf januari 2022 te starten met klanten. Dat draaide net iets anders uit. Ze is in de DeepDive zo snel in actiemodus gegaan, dat ze eind 2021 al 5 klanten had. En in januari 2022 werden dat er 11. Wat volgens Lien heeft bijgedragen aan haar succes:1️⃣ “Het inzicht dankzij de DeepDive dat ik het gewoon moet doen en kan verkopen nog voor mijn aanbod helemaal op punt staat.”2️⃣ “Het sales draaiboek uit de DeepDive dat mij heeft doen inzien dat verkopen draait om het aangaan van een connectie met je klant zodat zij hetzelfde waardevol gevoel hebben over jouw traject.”3️⃣ “Gebruik te maken van de groepscoachings, community en mastermind calls met check-ins om gefocust te blijven en aan de slag te gaan met de begeleiding die Marijke geeft.”
Ja, dat wil ik ook!